Det føltes så dejligt at brusebad efter at have været tilbage fra vores Gobi Desert Trip! Så snart de 6 af os gik ind på vores hostel, fortalte ejeren os alle af os stunk som kameler såvel som geder. Efter at have vasket vores stank væk, hang vi alle sammen, slukket ud og byttede billeder, før de gik i seng, helt udmattede.

Nick så godt som jeg aldrig bliver i sovesal, men vi havde ingen mulighed i Ulan Bator … og dette var virkelig ret godt
Den næste dag i Ulan Bator, Nick såvel som jeg var tidligt op for at gå til det mest markante kloster i byen, Gandan Khiid. Buddhisme er en ekstremt væsentlig del af den mongolske kultur, hvor 80% af befolkningen lige her tror på Mahayana -buddhismen. Vi havde hørt, at de lokale munke udførte en fængslende ceremoni omkring kl. 8:30, så godt vi ikke ville gå glip af det. Da vi dukkede op, var der 2 munke, der bankede på en stor klokke for at påbegynde ceremonien. Vi tog hurtigt sæder inde i klosteret såvel som glade for den trance-lignende specificerede, at vi var i, mens vi lytter til munkene sang unisont. Klokker ringede, cymbaler blev klinset sammen, snus blev sniffet, der blev tilvejebragt penge til gengæld for en velsignelse, såvel som ris såvel som mælk blev vist munkene.

Et bønhjul uden for klosteret, når du drejer det, ganges din bøn med antallet af sving
Efter cirka en times sang trak munkene et langt farverigt tørklæde såvel som til støj fra klokker såvel som harmonisk sang, de begyndte at producere en cirkel, mens de indhyller så adskillige mennesker som muligt inde i det. Folk krympede såvel som at skubbe deres metode ind i den farverige indkapsling, mens Nick såvel som jeg bare stod tilbage såvel som så. Desværre var kameraer ikke aktiveret i klosteret, så du bliver nødt til at bruge din kreativitet på denne.

Uden for Gandan Khiid -klosteret, Ulan Bator
Når ceremonien var forbi, var vi tilbage til at køre vores opgaver for dagen. Vi ønskede at gå til landsbyen Tsetserleg med at overholde morgenen såvel som nødvendigt for at komme til busstationen for at købe en billet. Vi havde så adskillige problemer med at prøve at købe denne busbillet! Stationen var et rod, hvor folk svermede rundt og forsøgte at få os til at fylde deres minivan til ”sådan og sådan” en by. Vi sagde fortsat ”Tsetserleg” såvel som ingen forstod, hvad vi talte om. Vi prøvede at ringe til nogle gæstehuse i vores guidebog for at finde ud af, hvorfor ingen forstod os, såvel som ikke ville tilbyde os nogen form for busbilletter. Ingen blev reageret på, så godt som antallet var åbenlyst alle forkerte.

Til sidst fik vi fat på nogen, så godt, da det viste sig, at navnet på byen var blevet ændret til Erdenebulgan såvel som områdekoden var også ændret! Efter gode tilbud af frustration var vi til sidst i stand til at købe billetter til den relevante destination. Vores 3-årige guidebog fortalte os, at turen ville være over 12 timer på en ekstremt ujævn vej, så vi forventede det værste. Da vores skinnende røde bus trak sig ind på stationen, så vi sad i vores komfortable sæde, forstod vi, at bogen må være forældet! Vi kørte med på en utrolig brolagt vej i cirka 9 timer, før vi dukkede op i Tsetserleg.

Vores skinnende røde bus, der ville tage os fra Ulan Bator til Tsetserleg
Vi lykkedes såvel som dukkede op på dag 3 af 3 -dages Naadam -festivalen! Den eneste ulempe ved dette var sandheden, at al logi blev booket. Vi overvejede at etablere vores campingtelt et eller andet sted lige uden for byen, men blev anbefalet mod det – denne fest er en tid til at drikke gæret hoppe mælk såvel som vodka såvel som åbenlyst adskillige af den mongolske fyr kan blive lidt bølle omkring denne tid. At være ude midt i intetsteds i et campingtelt virkede ikke som en fremragende idé.

Så vi inspicerede i den eneste tilbudte plads i landsbyen, Sundur Hotel. Udefra så hotellet hjemsøgt ud. From indersiden så det ikke nogen form for bedre ud. Det var der oppe på vores liste over virkelig fattige hoteller, som den, vi opholdt sig i i Beirut, Libanon.

Uden for vores hjemsøgte hotel i Tsetserleg (Erdenebulgan)
Det var gammelt, løb ned såvel som døren til rummet blev hurtigt åbnet ved at flytte et kreditvurderingskort ned ad den side af det. Der var ingen arbejdslys i rummet, så Nick lavede sin metode til nogle andre rum såvel som stjal deres lyspærer. Toilettet var forfærdeligt, der var døde edderkopper på gulvet, såvel som badekaret var rustent såvel som beskidt. Plus, vandet ville ikke stoppe med at løbe! Det var ikke bare at dryppe ud af hanen, det hældte ud hele natten.

Tjek den hurtige video på dette brutto hotel:Ikke kun så placeringen hjemsøgt, men en dame på en café havde tidligere fortalt os, at det regionale folk mener, at placeringen virkelig er hjemsøgt, såvel som en dame følte sig selv at blive trukket fra sin seng en nat! Naturligvis sov jeg ikke et blink den aften.

Overholdelsen af ​​morgenen rejste vi sig såvel som de hurtigt så hurtigt som vi kunne. Vi inspicerede i det fantastiske Fairfield Guesthouse, et ikke-hauntet, ren, fantastisk beliggenhed, der drives af et australsk par. Vi blev bosat i, havde et fantastisk varmt brusebad samt forberedt på at inspicere Naadam -festivalen!

For meget mere info om rejser til Mongoliet, skal du inspicere vores backpacking -guide til Mongoliet.

Hvad er det værste hotel, du nogensinde har opholdt sig på? Var det hjemsøgt?!

Mongoliet rejseblogs

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.