Uncategorized

5 FANLIGHED TALES – Nicks absolutte værste rejsesygdomme

, da motorcykelen plejede ned ad snavsstierne i backcountry Malawi, pundede mit hoved. Det var som om jeg måske føler, at min betændte hjerne faktisk ryster og skiftede inden for rammerne af min kranium. Hver gang cyklen gik over en stød eller en haug, føltes det som om mit hoved skulle splitte ned i midten.

Jeg holdt fast og prøvede at holde opmærksom, mens chaufføren kørte mod klinikken. En klinik, som vi senere ville genkende, var helt plads til medicin, malariaforsøg eller endda smertestillende.

At blive syg på vejen er aldrig sjovt, men desværre har jeg haft mere end min rimelige andel af rejsesygdomme. Darieces immunsystem ser ud til at have altid været bedre rustet til at tilbyde bakterier, vira og bugfødte sygdomme, som vi er blevet introduceret til, mens vi rejser.

Den eneste store ting, der nogensinde kommer af at være ekstremt syg på vejen, er den historie, du har efter at have overlevet den. Så i denne artikel vil jeg dele 5 af mine værste rejseplager, som jeg håndterede for at finde ud af – tyndere – men i live.

Fejl i Malawi

Jeg starter med dette, fordi det sandsynligvis er min værste sygdom nogensinde. Alt startede, da vi spiste nogle dårligt bevarede pølser, men det eskalerede hurtigt til mere end bare madforgiftning.

Vi boede i Monkey Bay på Malawi -søen, og aftenen efter at have spist de mistænkte pølser, vågnede jeg i panik og skyndte mig på badeværelset. Der var to problemer med at være syg på dette, især afsondrede pensionat.

Badeværelserne var i udhuse fandt ca. 300 meter væk fra vores værelse.

For at komme til udhuse var jeg nødt til at passere en stor dam, der var hus til en vred, gryntende bosiddende flodhest.

At nyde Malawi -søen i nærheden af ​​vores pensionat … en dag før virussen.

Det ser praktisk talt ud så godt langsigtet at være sandt, men der var jeg, og squattede i tonehøjde sort over en mindre end sanitær udenfor toilet, forsøgte at gøre mit selskab i ekstrem smerte, mens jeg lytter til Afrikas største fyr dræber gryntende, knurrende og sprøjter kun et par hundrede meter væk.

Jeg var nødt til at vende tilbage til dette udyrbeskyttede toilettet adskillige gange i løbet af nattens program.

Desværre faldt sygdommen ikke den næste dag, og overholdelsen af ​​aftenen følte jeg mig endnu værre. På den tredje dag begyndte jeg at tro, at der var noget alvorligt galt, og den fjerde dag kørte jeg en høj feber og måske næppe gjorde alt til metoden til badeværelset.

Vi forstod, at jeg var nødt til at gå på et hospital, men vi fandt ud af at være i Malawi, da BP -olie trak sig ud af landet på grund af en uenighed mellem Malawis præsident og den britiske premierminister. Dette betød, at der ikke var tilstrækkelig gas for borgerne til at fylde deres biler eller endda til at levere lastbiler til at indbringe vigtige bestemmelser som mad, vand og medicinsk forsyning.

Endelig opdagede vi nogen, der havde tilstrækkelig gas i deres motorcykel til at give mig en tur til en tæt på klinikken. Dette er den motorcykelrejse, som jeg forklarede i begyndelsen af ​​denne artikel, og det var den mest irriterende rejse, jeg nogensinde har taget.

Dariece måtte løbe en tur på bagsiden af ​​en cykel for at tilfredsstille mig der. Det var så svært at opdage enhver gasdrevet transport.

Da jeg dukkede op på klinikken, havde jeg ikke spist på 5 dage, min mave følte, at den rivede sig fra hinanden, jeg sved fra feberen, men følte mig usædvanligt køligt, og hospitalet lugtede af moskus, skimmel og fugtighed.

Jeg kiggede rundt på de mennesker, der ventede og følte mig endnu mere forfærdelig. Jeg forstod, at jeg ville være i stand til at betale for min behandling og havde sikkerhedswebet for rejseforsikringsdækning og midler til at forlade landet, hvis det var nødvendigt. Så mange af de lidende malawere i dette venteværelse havde ingen adgang til et sådant privilegium.

Da lægen til sidst så mig, så han håbløst på mig. Han fortalte mig, at på grund af brændstofmangel var der ingen malariaforsøg, der var delegeret, giver mig, ingen smertestillende og ingen antibiotika. Han sagde, at jeg skulle til hospitalet al metoden i Cape Maclear.

Mulig årsag til sygdom … gademad såsom denne ofre kogt i gammel transmitterolie?
Jeg rejste, kom tilbage på motorcyklen og modstod hovedet, der bankede tilbage til vores gæsthus i Monkey Bay. Min lejede motorcykel havde ikke tilstrækkelig gas til at komme til Cape Maclear den dag.

Den næste dag opdagede vi en lastbil, der var villig til at køre os til Cape Maclear (for en ekstremt høj, syg Muzungu -pris), og jeg følte igen, at mit hoved eksploderede, da køretøjet sprang og styrtede ned over de grimme, der kørte.

I Cape Maclear hoppede jeg på bagsiden af ​​en anden motorcykel, denne gang ca.Ptained af en venlig slovenske turist (jeg har ønsket slovensere lige siden), og han kørte mig til hospitalet. Til min overraskelse, da jeg gik ind i klinikken, blev jeg mødt af en gruppe irske sygeplejersker. De melodiske bøjninger af deres rolige irske stemmer beroliger mig øjeblikkeligt.

Jeg er sikker på sandhed, at jeg gik selv ind på hospitalet, men den metode, jeg husker, er det mere som en drøm. Det var som om jeg blev omhyggeligt bragt på et blødt hvidt tæppe af 5 irske kvinder med en fantastisk sang-sang accenter.

Igen havde hospitalet ingen malariafrøvet medicin eller blodprøvningsudstyr, så jeg var dømt til aldrig at forstå, hvad jeg havde kontraheret. Jeg fik to næve fulde af piller og sendt til at lægge sig på en tæt bænk. På dette tidspunkt havde jeg ikke spist eller holdt noget nede i en uge, og jeg kunne faktisk ikke flytte.

Dariece bad sygeplejerskerne om at køre mig tilbage til vores hotel i Cape Maclear, og til sidst blev de enige om at tage mig med på metoden til en anden opgave. Jeg ventede en time og hoppede til sidst i ambulancen. Utroligt løb ambulancen tør for gas, og jeg måtte gå omkring 1 km for at komme til vores hotel. Jeg husker, at kilometer føler mig længere end hele 10 -dages Annapurna -kredsløbsturen i Nepal.

Heldigvis fra det tidspunkt blev jeg (langsomt) bedre. Generelt varede sygdommen 2 uger med ekstrem tarm- og mavesmerter og begrænset spisning. Jeg opdagede aldrig, hvad det var, men fik at vide med sikkerhed, at min ekstreme opkast og diarré havde udløst tårer i min mave- og tarmforing, der blev til alvorlige infektioner.

Dette billede blev taget cirka en uge efter bedring. Det viser netop nøjagtigt, hvor tynd jeg var efter at have været syg.

Jeg havde mistet omkring 20 pund, hvilket tog mig næsten 6 måneder på at vinde helt tilbage.

Det var dårligt. Det var virkelig dårligt.

Sorte markedæg i pushkar

Min anden værste sygdomshistorie er ikke næsten lige så dårlig og varede ikke næsten lige så længe, ​​men den var stadig ekstremt smertefuld. Det ser ud til, at når jeg bliver syg, er jeg altid strandet på de værst mulige steder.

Jeg blev dødbringende syg i Pushkar, Indien efter at have spist noget dodgy vegetarisk måltid i en ret flot regional restaurant. Når du bliver syg af grøntsager, er det sandsynligvis en fækal forurening, så jeg forstod, at dette i Indien ville være mere end en 24 timers stint af madforgiftning. Det er snarere sandsynligt, at dette var tyfus.

Grøntsager i Pushkar. om det eneste, der er til rådighed til forbrug
Vi boede på et gæstehjem, der blev drevet af en hash rygehippie -guru, der kaldte sig selv “læge”. Det viste sig, at de eneste recept, han var i stand til at udfylde, var hits fra hans hashrør, som – underligt tilstrækkeligt – ikke fik mig til at føle mig bedre.

Jeg var syg i en samlet på 10 dage i Pushkar, og det var ikke smukt. Min mave var i en knude hele tiden, og jeg kunne ikke holde noget nede. Det værste var, at Pushkar er en hellig by og er 100% vegetarisk. Kød, fisk, mejeri og endda æg er ulovlige.

Jeg følte virkelig, at min krop havde brug for mad med stof, som pasta eller noget kylling, men ingen restauranter eller hoteller ville servere forbudte fødevarer. En dag, da jeg næppe kunne gå, gik Dariece og jeg på gaderne, fordi vi hørte om en fyr, der solgte æg på det sorte marked.

Historierne var sande, og vi opdagede denne fyr ned ad en beskidt gyde. Han var som æggangsteren fra Pushkar. Han havde faktisk en stor guldkæde, en tyk bart og pitch sorte solbriller.

Han tog mig med i et mørkt rygområde, hvor han åbnede en 12 pakke æg, som om det var en kuffert fuld af vanskelige stoffer. Vi købte dem, snek dem ind i vores gæstekøkken, og under det vågne øje af “lægen” kogte vi en velsmagende scramble op.

Mig & “The Doctor” spiller kort på min fødselsdag. På dette tidspunkt har jeg spist nogle æg, men sandsynligvis kun metode ca. 63 kg (63 kg)

Fra det tidspunkt begyndte min krop sidst at komme sig. Jeg spiste æg to gange om dagen i yderligere 6 dage, før jeg følte mig stor tilstrækkelig til at fortsætte med at rejse.

Syge & strandet i Sumbawa

Indonesien er ikke det allerbedste sted at blive syge, men vi var ikke kun i Indonesien, vi var i nogle afsondrede, ud af den slagne bane -ø kaldet Sumbawa et eller andet sted mellem Komodo Island (hvor dragerne bor) og Bali.

Jeg blev forfærdeligt syg lige her, og vi boede i denne lille, mørke, fan-kølede hotelplads med et squat-toilet. Hver 4. time ville elektriciteten gå ud, og i de øjeblikke føltes min feber som det steg til farlige temperaturer.

Nyder Indonesien ved scooter dage før sygdommen.
Vi forstod, at gæsthjemmet havde NICer -pladser til rådighed, men de var to gange omkostningerne, og selvom jeg døde i vores lille bit varme kasse, ønskede vi ikke at sprænge vores budget og gå til det dyrere rum.

Efter 6 dage med frygtelig opkast og diarré blev min feber så høj, at jeg ikke kunne klare det mere. Jeg havde brug for en plads med aircondition, og på dette tidspunkt var mine lår faktisk bankende fra at skulle squat over toilettet så ofte.

Vi checkede ud af vores superbudget $ 10 / natværelse og inspicerede i paladset på $ 20 / nat.

I det øjeblik vi gik ind i lokalet, beklagede vi begge og ventede så længe på at foretage ændringen. Der var aircondition, et bad, et behageligt siddende toilet, et tv med engelske kanaler, en queensize -seng og den allerbedste del … Dette rum havde en generator tilsluttet, så der var ingen strømafbrydelser.

Et andet foto af hud-og-knogler Nick med Dariece og en rejseven. Taget en uge efter at have forladt Sumbawa

Til sidst følte jeg mig menneskelig, og efter yderligere 3 dage følte jeg mig sund tilstrækkelig til at komme videre. Vi opdagede af denne oplevelse, at hvis en af ​​os var syge, uanset hvor strengt vores budget måtte være, ville vi opgradere vores rum og være komfortable.

Poo Show i Puddicherry

Ja, Indien vises to gange på denne liste over mine værste rejsesygdomme, men vi har faktisk rejst i Indien i over 6 måneder i alt, så 2 gange er virkelig ikke så slemt. Særligt at tænke på specificeringen af ​​de fleste køkkener, du ser i hele landet.

Denne historie er især grafisk, og det er lidt underligt at komponere om den offentligt på vores blog. Måske er jeg snoet, men jeg kan altid godt lide, når vi tilfredsstiller folk, der rejser, og vores forbindelse skrider frem til det punkt, hvor vi kan begynde at fortælle ”rejse poo -historier”.

Jeg føler, at vi deler meget på denne blog, så jeg er sikker på, at jeg kan gå videre og fortælle denne historie til dig, vores gode venner og besøgende?. Jeg regner hey, hvis min gode ven Jarryd kan komponere om at skyde sig selv i et buddhistisk kloster på hans blog, kan jeg komponere om dette her.

Vi besluttede at blive i et fantastisk ashram i Puddicherry. Vi havde en dejlig plads med en fantastisk udsigt ud til Det Indiske Ocean. Den dag, vi inspicerede i, blev jeg forfærdeligt syg. Denne sygdom varede kun ca. 5 dage i alt, men den var virkelig dårlig.

Udsigten fra vores Ashram -rum i Puddichery

Jeg brugte vaskerummet ca. 3 gange i timen, hver time gennem hele dagen og natten. På et tidspunkt må jeg være blevet så træt, at jeg endte med at blive doven. Jeg kom snuble ud af toilettet og løj på toppen af ​​sengen. Inden for øjeblikke sagde Dariece: ”Hvad er den lugt?!”.

Vi kiggede begge ned, og det endte med at være utroligt at fjerne, at jeg ikke havde udført en ekstremt god opgave med toiletpapiret i badeværelset. Dariece holdt en blanding af knebling og latter tilbage, da jeg vred mig tilbage til toilettet for at overflade oprydningsjobbet.

Jeg tilbragte også metoden meget tid i dette ashram -badeværelse.
Jeg var så flov, men Dariece gjorde det ikke lettere for mig. Jeg hører måske hende uden for toilettet humrende hysterisk. Vi havde kun været sammen i lidt over et år på det tidspunkt, så jeg ville sige, at det er et mirakel, at hun stadig er med mig i dag.

En vigtig fejl i Mexico

Min sidste sygehistorie er en anden maraton sygdom, der udløste mig til at miste masser af vægt. Måske er det derfor, jeg begynder at føle mig lidt fed i disse dage? Jeg har ikke været dødbringende syg om et par år, og det var sandsynligvis mit rejsevægttabsprogram i de allerførste 6 år, vi tilbragte på vejen!

Vi så denne lodne fyr på gaden. Det viser sig, at det var de malede tacos og dårlige burritoer, vi var nødt til at bekymre os om.
I hvert fald skulle vi tage en bus fra San Cristobal i det sydlige Mexico, al metoden til Lake Atitlan