På trods af at være i Canada i næsten seks uger, syntes vores afgang at krybe op på os såvel som pludselig sagde vi vores tårevirkelige farvel til venner såvel som husholdning såvel som før vi forstod det Vi var ved flyverminalen og ventede på vores fly til Cancun, som er et af de allerbedste placeringer at gå til i Mexico. Da flyets hjul løftede sig fra jorden, så vi forlod den frosne tundra bag, var der en blanding af følelser, men hovedsageligt følte vi spænding.

Vi havde overladt et par ting til sidste øjeblik, før vi tog af sted på denne rejse. Med alt det, vi næppe opdagede tid til at pakke vores tasker så godt, som vi nu har indset, at vi ikke kunne huske et par væsentlige ting! Vi typisk til at koste hotelværelser, købe rejseforsikringsdækning samt have en grov tidsplan, før vi rejser såvel som på en eller anden måde på en eller anden måde opdagede vi næppe tid til at gøre alt dette.

Vi opdagede os selv på at gennemse på internettet på vores sidste dag for et rimeligt tilbud på rejseforsikring og skynde sig at pakke vores tasker. Jo længere vores liv forbliver på vejen, desto sværere er det at opdage en forsikringsdækningsvirksomhed, der dækker os! Men uanset hvad der fungerede såvel som da flyet løftede af, blev alle disse bekymringer efterladt.

Og vi er væk!

Dette er vores næste eventyr, såvel som vi har set frem til det i flere måneder. Vi havde denne tur bagpå vores sind, selv mens vi vandrede steppen i Mongoliet såvel som heste vandrende over bjergpas i Kirgisistan. Med hver lauboret åndedrag, vi tog i den høje højde, havde vi de sneklædte hvide sand i Mexico bagpå vores sind.

”På strand er livet anderledes. Tiden flyt ikke time til time, men humør til øjeblik. Vi online i øjeblikket, planlæg ved tidevand såvel som at overholde solen ”

– Ukendt forfatter

Vores fly blev forsinket i et par timer, så vi landede ikke engang i Cancun indtil efter midnat. Derefter måtte vi vente i kø på den forfærdelige underbemandede Cancun -flyeterminal, som kun havde to indvandringsborde åbne for de 300 passagerer, der dukkede op på nøjagtigt samme tid.

Så snart vi forlod flyeterminalen, fyldte den tykke, fugtige lugt af Mexico vores næsebor. Var her! Til sidst var vi i en taxa såvel som på vej mod vores hotel. Vi endte med at inspicere i vores smukt mexicanske stylede rum omkring klokken 02:30. Vi ramte hurtigt arkene såvel som forsøgt at få en god søvn for ikke at ødelægge vores allerførste dag i den dynamiske by – der er så mange ting at udføre i Cancun!

Hacienda de Castilla Hotel (Double Space 400 Pesos / $ 31)

Vi vågnede op i kvartalet efter ni, cirka en time før vores faste alarm. Vi var lige så glade for at sove enhver form for mere. Vi faldt ud af sengen i en groggy tåge samt gik ned til vores hotels restaurant, hvor vi havde vores allerførste mexicanske måltid, en Ranchero -morgenmad. 2 stegte æg på en frisklavet majs tortilla med ranchero sauce dryppet ovenpå og en side af refried sorte bønner såvel som taco chips. Lækker!

Ranchero morgenmad (60 pesos / $ 5)

Vi forlod hotellet såvel som at ramme gaderne. Bedste væk smagen af ​​Mexico fyldte luften. Guitarmusik gentog sig i de hektiske gader såvel som Taco -stativer gennemvædet luften med den fristende aroma af spidskommen såvel som salsa (jeg ved praktisk talt så godt cliche).

Vi opholder os omkring 2 km nord for byens centrum (eller centro), og vores kvarter er dejligt autentisk. Ikke en rejsende i syne, som virkelig forbløffet os om en af ​​de mest turistede byer på jorden.

Vi sænkede langsomt ned ad den primære gade i Ave Tulum, hvor vi tog seværdighederne såvel som det ser ud til undervejs. Vi forstod, at vi var i Cancun for noget strandtid, såvel som vi ikke kunne have været lykkeligere med at være lige her, da vi ikke havde set en strand på næsten to år! Så vi sprang ind i en købmand samt købte et par coronas, før vi kom på 10 peso, R1 -bus til Zona Hotelera (du kan sidestille, at jeg er sikker på).

Køb af Coronas i købmanden. Et hverdagsritual

(6 pakke = 72 pesos / $ 6)

Da bussen afrundede bøjningen fik vi vores allerførste kig på stranden, såvel som den var endnu meget mere smuk, end vi husker. Vi hoppede fra bussen nær Casa Maya Resort såvel som gik direkte til stranden. Pulverhvidt sand såvel som Aqua Marine Waters hilste os med endnu meget mere charme, end vi havde forventet.

En mexicansk snemand

Vi løb bedst i vandet såvel som min hoved nedsænket under det forfriskende Fjernhav, jeg blev straks mindet om, hvorfor jeg kan lide stranden. Vi kan godt lide trekking, vi kan godt lide landsbyer, vi kan godt lide historie så godt som vi kan lide kultur, men der er altid noget nogetng om stranden. Det er en helt anden type rejser. Vi ser frem til koster et par måneder lige her opsugning af det tropiske vejr og opdager off-the-beaten sti-placeringer samt nyder alle de ting, der skal optræder i Mexico, før vi satte kursen til vores hjemsiden optræden i det sydlige Caribien.

Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.